نماد سایت لامپینو

راهنمای انتخاب و خرید کابل مخابرات تلفن و آیفون

کاور-راهنمای-انتخاب-کابل-مخابرات-زوجی-لامپینو

راهنمای انتخاب کابل مخابرات تلفن و آیفون

در این مقاله آنچرا که به هنگام انتخاب و خرید کابل مخابراتی (زوجی) تلفن و آیفون ساختمان می بایست بدانید به صورت فایل متنی و پادکست ارائه شده است.

کابل مخابرات تلفن و آیفون

کابل های مخابراتی تلفن و آیفون به صورت زوجی یعنی به صورت دوتایی با فویل و بدون فویل تولید می‌شوند که هر زوج معمولا یک خط تلفن را پشتیبانی میکند. وجود فویل هم برای جلوگیری از ایجاد نویز در خط تلفن است.

جنس کابل مخابراتی

این کابل های زوجی از جنس تمام مسی یا CCA ( مغزی آلمینیوم با روکش مسی ) تولید می شوند. کابل های CCA معمولا در جاهای مرطوب مثل شمال و جنوب ایران معمولا خیلی زود این کابل ها سولفاته شده و نویز ایجاد میکنند. بنابراین بهتر است در مکان های مرطوب از کابل های تمام مسی استفاده شود.

سایزبندی کابل مخابراتی

سایزبندی کابل های مخابراتی به صورت زوجی دسته بندی میشوند.  در سایزهای 2 زوج، 4 زوج، 6 زوج، 10 زوج، 15 زوج …. تا 200 زوج تولید میشوند.

هر یک از این زوجی های به صورت زمینی و هوایی با قطر مقطع 0.4 (04)، 0.5 (05) و 0.6 (06) میلیمتر با فویل CCAM ( آلمینیوم با روکش مسی ) و بدون فویل با روکش PVC تولید میشوند.

کابل های مخابراتی بدون فویل هم تولید میشوند که به عنوان مثال برای نصب دزدگیر ها از زوجی های بدون فویل استفاده می کنند.

که معمولاً در بازار کابل های زوجی 06 پرفروش تر از 2 سایز دیگر هستند.

کابرد کابل مخابراتی زمینی و هوایی

اگر می‌خواهید به عنوان مثال از پست تلفن خیابان تا داخل خانه کابل تلفن بکشید، باید از کابل تلفن زمینی استفاده کنید که در مقابل آب باران و نور خورشید مقاوم هستند.

و اگر میخواهید داخل ساختمان سیم کشی تلفن کنید باید از کابل تلفن هوایی استفاده کنید به خاطر اینکه مواد گرانولی که در روکش استفاده شده انعطاف‌پذیری بیشتری دارند.

هر دو نوع زمینی هوایی از نظر مغز داخلی یکی هستند.

کابل آیفونی

معمولاً برای سیم کشی (آیفون) دربازکن ها از کابل مخابراتی 6 زوج زمینی استفاده میکنند و اگر از آیفون تصویری استفاده میکنید باید از کابل 6 زوج زمینی و اگر از آیفون صوتی استفاده میکنید میتوانید از کابل 4 زوج زمینی استفاده کنید.

این موضوع را در نظر داشته باشید با کابل آیفون 6 زوج، هم میتوانید آیفون صوتی و هم میتوانید آیفون تصویری نصب کنید.

خرید کابل مخابراتی تلفن و آیفون

شما می توانید از فروشگاه اینترنتی لامپینو، از قسمت سیم و کابل، قسمت کابل مخابراتی هوایی یا زمینی را مشاهده کنید که قیمت های مختلفی دارند معمولاً کابل مخابراتی CCA به خاطر اینکه مغز داخلی آلمینیوم هست، ارزان‌تر هستند.

کابل های سایز بالاتر مثل 10 زوج به بالا را به شکل سفارشی میتوانید از فروشگاه اینترنتی لامپینو تهیه کنید.

برند کابل مخابراتی با کیفیت

کابل های مخابراتی زوجی فروشگاه اینترنتی لامپینو از برندهای معتبری مثل سیم و کابل مازندران، فرزانه، کابل رویان، سیمکو و سیم و کابل آمل تهیه میشود.

جهت آشنایی با کاربرد انواع سیم و کابل به مجله لامپینو مراجعه کنید.
خروج از نسخه موبایل